Jsme tým kvalifikovaných a zkušených profesionálů, poskytující kompletní servis v oblasti daní, účetnictví a mezd.
 
Nezapomeňte že:
  • 20.12.2018 daň z příjmů - měsíční odvod úhrnu sražených záloh na daň z příjmů fy...
  • 20.12.2018 důchodové pojištění - splatná záloha za listopad
  • 27.12.2018 spotřební daň - daňové přiznání za listopad, daňové přiznání k uplatně...
Více informací najdete v našem kalendáři

Automobil v podnikání část 2.

Pořizujeme si co finančně nejvýhodněji motorové vozidlo do podnikání.

1. Úvod do problematiky: Nákup auta do majetku obchodní korporace představuje zejména daňová pozitiva, přináší samozřejmě ale i určitá negativa. Z tohoto titulu může být v některých případech pro podnikatelské subjekty výhodnější koupit vůz jako privátní osoba a následně jej k podnikatelské činnosti používat. Významným krokem při nákupu auta do podnikání je pak samozřejmě i volba vhodného způsobu financování, které nás v tomto článku zajímá nejvíce. Nejvýznamnějším důvodem pro nákup motorového vozidla tzv. „na firmu“ jsou daňové úspory. Asi ta nejznámější je možnost odpočtu DPH. Ta se týká samozřejmě jen těch podnikatelů, kteří jsou plátci jmenované daně a mají nárok na odpočet DPH. Kupující zaplatí plnou kupní cenu včetně finanční částky odpovídající DPH, avšak při splnění legislativních podmínek, a to např. že automobil bude využíván pro ekonomické účely, si může celou či poměrnou část daně odečíst. Daň mu bude následně vrácena finančním úřadem (dále jen „FÚ“) na základě podaného přiznání k DPH. Při nákupu vozidla v hotovosti či na úvěr se DPH odpočítává najednou, při operativním leasingu pak postupným vyúčtováním s každou splátkou. Dalšího snížení daňové zátěže, tentokrát v souvislosti s daní z příjmu, se dosáhne odečtením ceny vozidla jako daňově uznatelného nákladu, v důsledku čehož dojde ke snížení daňového základu. V tomto případě se auto neúčtuje jako jednorázový náklad, ale odpisuje se po dobu pěti let. To však opět platí jen při koupi auta na úvěr či v hotovosti, u leasingu nelze automobil odpisovat, ale jako daňově uznatelný náklad se použijí leasingové splátky, tj. za předpokladu splnění ostatních podmínek pro finanční nebo operativní leasing z pohledu daně z příjmů – s využitím a zdroj Hospodářské noviny: https://archiv.ihned.cz/c1-65876800-kdy-se-vyplati-kupovat-auto-na-firmu.

2. Druhy financování při pořizování a jejich plusy a mínusy (resp. pozitiva a negativa): Podnikatelské subjekty se mohou rozhodnout pro jeden ze čtyř základních způsobů financování, to jest pro:

1.) Nákup auta v hotovosti,

2.) finanční úvěr,

3.) finanční leasing,

4.) operativní leasing.

Ad. 1.) Nákup automobilu v hotovosti:

POZITIVA:

NEGATIVA:

Ad 2.) Užití spotřebitelského úvěru:

POZITIVA:

NEGATIVA:

Ad 3.) Použití finančního leasingu:

POZITIVA:

NEGATIVA:

Ad 4.) Využití operativního leasingu:

POZITIVA:

NEGATIVA:

 

V Praze dne 14. září 2018

Mgr. Petr Jezdinský, právník

Informační panel

6
Prosinec
2018
Jaké lze očekávat dopady zvýšení minimální mzdy od 1. ledna 2019?

Minimální mzda v roce 2019 totiž vzroste na 13 350 Kč.

3
Prosinec
2018
Problematika prokazování skutečného majitele právnické osoby z pohledu (nejen) daňového poradce

Vážení klienti, věnujte prosím i přes jeho rozsáhlost pozornost následujícímu pojednání. Týká se totiž špatného příkladu harmonizace směrnic EU do českého práva.

16
Listopad
2018
Pozor na změny v úpravě placení záloh na sociálním a nemocenském pojištění od 1. 1. 2019!

Vážení klienti a obchodní partneři, touto aktualitou vás chceme informovat o překotných změnách v úpravě placení záloh na sociálním a nemocenském pojištění.

Zobrazit další články