Jsme tým kvalifikovaných a zkušených profesionálů, poskytující kompletní servis v oblasti daní, účetnictví a mezd.
 
Nezapomeňte že:
  • 27.11.2020 spotřební daň - daňové přiznání za říjen, daňové přiznání k uplatnění ...
  • 27.11.2020 DPH - daňové přinání a splatnost daně, kontrolní hlášení a s...
  • 30.11.2020 daň z příjmů - odvod daně vybírané srážkou podle zvláštní sazby daně ...
Více informací najdete v našem kalendáři

Home office přinesl až třetinový pokles produktivity, konstatuje analýza.

Vážení čtenáři a klienti, dlouhodobé přesunutí všech zaměstnanců na home office přineslo některým českým podnikům nižší výkonnost.

Během prvního měsíce se pracovní produktivita pracovníků snížila průměrně o desetinu, po dvou měsících práce z domova pokles dosáhl 30 procent. Toto zjištění vyplývá z analýzy poradenské společnosti Moore Czech Republic mezi jejími klienty. Domácí podmínky jsou dle analýzy taktéž rizikem pro kybernetickou bezpečnost a mnohdy formálně znemožňují práci s citlivými daty nebo uskutečnění důvěrných konferenčních hovorů.

„Z rozboru mezi klienty jsme zjistili, že v březnu klesla produktivita zaměstnanců zhruba o desetinu. Navzdory očekávání, že si zaměstnanci i v domácím prostředí postupně zvyknou na standardní pracovní režim, efektivita v dubnu nadále klesala, a to v průměru o třetinu proti běžnému stavu,“ uvedl partner Moore CR Petr Kymlička. Důvodem je zejména to, že na home office se musely přesunout celé týmy bez ohledu na to, zda byla jejich činnost pro tento způsob práce vhodná. Kvůli generelně (obecně) slabší kybernetické ochraně zvyšuje domácí prostředí ještě riziko kompromitace citlivých údajů a dokumentů. „Běžně využívané programy pro komunikaci mezi členy týmu jsou relativně snadno napadnutelné. Existují sice i speciální programy se silným zabezpečením, jejich zavádění ve firmách je však operativně náročné,“ upozornil Kymlička. Práci z domova nemůže vykonávat např. velká část zaměstnanců státní správy. Buď z toho důvodu, že si nemohou vzít domů služební notebook nebo používají stolní počítač, anebo proto, že s konkrétními dokumenty nemohou opustit budovu úřadu.

„Ukazuje se, že pokud musí celá firma pracovat vzdáleně, efektivně může režim home office fungovat spíše kratší dobu. Z dlouhodobého hlediska je to naopak často neudržitelné. Přizpůsobit firemní kulturu zcela novému způsobu práce navíc může být záležitostí i několika let,“ dodal a uzavřel Kymlička.

 

V Praze dne 13. května 2020

Mgr. Petr Jezdinský, právník (s využitím ČTK)

 

Informační panel

26
Listopad
2020
Kvůli podvodům u příspěvku podala finanční správa už 95 trestních oznámení.

Vážení čtenáři, dosud podala 95 trestních oznámení v souvislosti s pokusy o zneužití vyplácení příspěvku, tzv. kompenzačního bonusu, pro OSVČ, společníky malých firem i zaměstnance pracující na dohodu.

25
Listopad
2020
Zhruba polovina podnikatelských subjektů loni neplatila žádnou daň z příjmu.

Vážení čtenáři, z 81.000 firem, které uveřejnily finanční výkazy ve sbírce listin, žádnou daň z příjmu za loňský rok nezaplatilo 48 procent.

24
Listopad
2020
Mzdy v České republice rostou v komparaci se sousedními státy nejrychleji.

Vážení a milí čtenáři, za poslední dekádu vzrostly mzdy v ČR o 51 procent, což je v porovnání se sousedními státy nejvíce.

Zobrazit další články