Jsme tým kvalifikovaných a zkušených profesionálů, poskytující kompletní servis v oblasti daní, účetnictví a mezd.
 
Nezapomeňte že:
  • 1.3.2021 daň z příjmů - podání vyúčtování daně z příjmů ze závislé činnosti za...
  • 8.3.2021 zdravotní pojištění - splatná záloha za únor
  • 13.3.2021 spotřební daň - splatnost daně za leden (mimo spotřební daň z lihu)
Více informací najdete v našem kalendáři

Finanční úřady omezí od pondělí (16.3.2020) provoz, výjezdy do obcí ruší.

Vážení čtenáři a klienti, finanční správa od pondělí omezí provoz svých úřadů, které jsou přístupné veřejnosti.

Dále zruší výjezdy zaměstnanců do vybraných obcí kvůli daňovým přiznáním i původně ohlášené rozšíření úředních hodin finančních úřadů, které bylo plánováno na 23. března až 1. dubna.

Současně ale správa upozornila, že toto opatření bude kompenzováno chystanými opatřeními ministerstva financí. To chystá například prodloužené lhůty pro odevzdaní a uhrazení daně z příjmů o tři měsíce do 1. července. První termín byl přitom původně 1. dubna.

„Od pondělí 16. března budou pracoviště Finanční správy přístupná pro veřejnost v rozsahu úředních hodin podatelen. Kontakt s veřejností bude probíhat v prostorách určených správcem daně,“ uvedla správa. Omezí se i provoz pokladen, přičemž doporučeno je zaplatit daně bezhotovostně. Přehled příslušných čísel účtů jednotlivých finančních úřadů zveřejnila na internetu.

„Dočasně bude omezen i provoz pracovišť v tzv. optimalizovaném režimu 2+2,“ informovala správa. Finanční správa zavedla od počátku roku tzv. optimalizovaný režim u 33 finančních úřadů, celkem jich tak v funguje 56. Tyto úřady tak běžně poskytují služby v úřední dny pondělí a středa, tedy minimálně dva dny v týdnu, a zajišťují je alespoň dva pracovníci správy. Finanční správa má 201 územních pracovišť. Jako součást omezení správa proto začne jednat se starosty o možném umístění schránek finančních úřadů, do kterých budou moci poplatníci vhazovat v zalepených obálkách vyplněná daňová přiznání. Ta by pak měla být v takovém případě považována za platně podaná.

„Tato rozhodnutí jsou v souladu s opatřeními, která mají minimalizovat riziko přenosu nemoci mezi občany. Snažíme se najít takový model, který v aktuální situaci umožní i nadále veřejnosti komunikovat se správcem daně,“ uvedla generální ředitelka Finanční správy Tatjana Richterová. Ministerstvo financí v pondělí představí tzv. liberační balíček, jehož cílem je zmírnit podnikatelům a lidem dopady aktuální situace vyvolané šířením koronaviru a minimalizovat nutnost navštěvovat finanční úřady.

 

V Praze dne 15. 3. 2020

Mgr. Petr Jezdinský, právník (s využitím ČTK)

Informační panel

28
Únor
2021
FS dnes spustí on-line služby pro veřejnost.

Vážení čtenáři, milí klienti, Finanční správa dnes odpoledne spustí v rámci portálu Moje daně on-line služby finančních úřadů pro veřejnost.

27
Únor
2021
Ministerstvo průmyslu a obchodu může začít vyplácet COVID nájemné III.

Vážení čtenáři, Evropská komise udělila notifikaci třetí výzvě programu COVID nájemné.

26
Únor
2021
Koronavirový příspěvek podnikatelským subjektům se zdvojnásobí až na 1 000 korun.

Vážení klienti, příspěvek podnikatelům a společníkům malých firem, jejichž činnost omezila vládní opatření proti epidemii koronaviru, se zdvojnásobí na 1 000 korun denně.

Zobrazit další články