Jsme tým kvalifikovaných a zkušených profesionálů, poskytující kompletní servis v oblasti daní, účetnictví a mezd.
 
Nezapomeňte že:
  • 25.8.2019 spotřební daň - daňové přiznání za červenec, daňové přiznání k uplatně...
  • 25.8.2019 DPH - daňové přinání a splatnost daně, kontrolní hlášení a s...
  • 31.8.2019 daň z příjmů - odvod daně vybírané srážkou podle zvláštní sazby daně ...
Více informací najdete v našem kalendáři

II. ETAPA EET STARTUJE JIŽ OD 1. 3. 2017 ANEB II. VLNA V NĚKOLIKA PŘEHLEDNÝCH KROCÍCH

ZÁKLADNÍ INFORMACE, ANEB PRO KOHO PLATÍ TATO NOVÁ DAŇOVÁ POVINNOST

Vážené čtenářky, vážení čtenáři, jak už napovídá samotný název naší dnešní aktuality, tak tématem historicky prvního článku na webových stránkách www.ahs.cz je II. fáze EET.

Ve středu dne 1. 3. 2017 totiž začíná další (v pořadí již druhá) „vlna“ elektronické evidence tržeb, která se dotýká podnikatelů v oblasti velkoobchodu a maloobchodu, spadajících do ekonomické klasifikace (NACE) 45.1, 45.3, 45.4, 46 a 47 (viz níže).

KTERÝCH PODNIKATELSKÝCH SUBJEKTŮ SE II. ETAPA DOTÝKÁ?

II. Etapa EET – Velkoobchod a maloobchod – 1. 3. 2017

NACE 45.1

Obchod s motorovými vozidly, kromě motocyklů

NACE 45.3

Obchod s díly a příslušenstvím pro motorová vozidla, kromě motocyklů

NACE 45.4

Obchod, opravy a údržba motocyklů, jejich dílů a příslušenství

NACE 46

Velkoobchod, kromě motorových vozidel

NACE 47

Maloobchod, kromě motorových vozidel

POSTUP ZAVEDENÍ EET

ŽÁDOST O AUTORIZAČNÍ ÚDAJE (cca 2 dny)

ELEKTRONICKY PROSTŘEDNICTVÍM DAŇOVÉHO PORTÁLU

(https://adisdpr.mfcr.cz/adistc/adis/idpr_epo/epo2/form/form_uvod.

faces?CPodani=zwSGSdH4rDUbob4s2PW-duip)

OSOBNĚ NA LIBOVOLNÉM ÚZEMNÍM PRACOVIŠTI MÍSTNĚ

PŘÍSLUŠNÉHO FINANČNÍHO ÚŘADU. Například pro Prahu na libovolném  územním pracovišti Praha 1-15

PŘIHLÁŠENÍ DO WEBOVÉHO ROZHRANÍ EET (https://adisdpr.mfcr.cz/adistc/adis/idpr_pub/auth/LoginPage.faces;jsessionid=9515B26E2FE8736B89AAC1AAB87A8F9C.ep1ap7)

REGISTRACE PROVOZOVNY

VYGENEROVÁNÍ CERTIFIKÁTU

NASTAVENÍ POKLADNÍHO ZAŘÍZENÍ

TESTOVACÍ PROVOZ

OSTRÝ PROVOZ OD 1.3.2017

VÝBĚŘ VHODNÉHO ŘEŠENÍ

Samotnému výběru vhodného řešení věnujte dostatečnou pozornost! Na trhu je nabízeno hned několik řešení.

Výběr vhodného zařízení by měl především vycházet z počtu uskutečněných denních transakcí (množství obsloužených zákazníků) a dalších funkcí (např. skladový systém, propojení s účetním software, a jiné), které budou od systému požadovány. Služby v této oblasti poskytují např. všichni mobilní operátoři v ČR.

Srovnání jednotlivých variant na trhu naleznete na: http://finance.idnes.cz/eet-pokladny-tipy-pro-drobne-podnikatele-fpn-/viteze.aspx?c=A161227_122234_viteze_kho

V případě měsíčních prodejů v řádech jednotek ks je možné nainstalovat aplikaci s certifikátem zdarma na mobilní telefon nebo tablet a toto zařízení propojit s tiskárnou (v případě dohody se zákazníkem je možné doklad o zaplacení s náležitostmi EET zaslat např. e-mailem).

Obecně doporučujeme klientům, přestože nerealizují hotovostní transakce, aby byli na tuto variantu připraveni a nahráli si aplikaci EET do mobilního telefonu. Nemusí s tím být spojeny žádné vedlejší finanční náklady a klient neriskuje, že se připraví o zajímavou obchodní příležitost nebo úhradu dlužné faktury jenom proto, že nebude schopen v souladu se zákonem přijmout hotovostní tržbu.

POVINNOSTI

Poplatník je povinen viditelně v provozovně nebo na internetových stránkách, kde nabízí své zboží či služby, umístit následující informační oznámení:

„Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku“.

Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně on-line; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.

JAKÉ JSOU SANKCE ZA PORUŠENÍ POVINNOSTÍ?

500 000 Kč,

PROBLEMATIKA ONLINE PLATEB

Jelikož v lednu poslanci Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR nechválili pozměňovací návrhy, které měly transakce platební kartou zbavit povinnosti EET, Finanční správa po naléhání konečně vydala dne 3. 2. 2017 srozumitelné stanovisko (viz http://www.etrzby.cz/cs/novinky_Stanovisko-GFR-k-online-platbam), jak postupovat v případě tzv.online plateb.

Doposud totiž nebylo zřejmé, jakých přesně transakcí se povinnost EET týká a jak správně postupovat v případě úhrad prostřednictvím tzv. platebních brán (gopay, paypal) a plateb kartou. Ze stanoviska daňové správy (http://www.etrzby.cz/cs/novinky_Stanovisko-GFR-k-online-platbam) vybíráme právě tyto podstatné informace:

Povinnost elektronické evidence tržeb se týká i plateb, uskutečněných bezhotovostním převodem, k němuž dává příkaz plátce prostřednictvím příjemce ve smyslu § 3 odst. 1 písm. c) bod 3. a § 3 odst. 1 písm. d) bod 3. zákona č. 284/2009 Sb., o platebním styku. Finanční správa jako příklad uvádí:

Finanční a Celní správou bude akceptován postup, kdy poplatník zašle správci daně údaje o evidované tržbě a vystaví účtenku tomu, od koho evidovaná tržba plyne, nejpozději v okamžiku, kdy se dozví o tom, že došlo k odepsání platby z účtu plátce (zákazníka) a jejímu odeslání poplatníkovi.

Pokud tomuto předchází také vyexpedování zboží (poskytnutí služby), je povinen zaslat správci daně údaje o evidované tržbě a vystavit účtenku tomu, od koho tržba plyne, nejpozději v okamžiku expedice zboží (poskytnutí služby). To neplatí v případě, pokud je zboží expedováno ještě před okamžikem vydání příkazu k provedení platby.

V Praze dne 7. 2. 2017

Petr Smékal, majitel a ředitel A.H.S. – ekonomický servis, s.r.o.,

Mgr. Petr Jezdinský, právník

SOUVISEJÍCÍ ODKAZY A DOPORUČENÁ LITERATURA:

http://www.etrzby.cz/cs/index

http://www.etrzby.cz/cs/legislativa

https://adisdis.mfcr.cz/adistc/adis/idpr_pub/auth/LoginPage.faces;jsessionid=F137E078B48DC26A1359E2C897EF607A.ep2ap1

http://finance.idnes.cz/eet-pokladny-tipy-pro-drobne-podnikatele-fpn-/viteze.aspx?c=A161227_122234_viteze_kho

 

Informační panel

21
Srpen
2019
Nová směrnice EU stanovuje minimální pravidla rodičovské a otcovské dovolené.

Vážení čtenáři, nová právní úprava, která reaguje na společenské změny a poptávku by měla umožnit tatínkům zapojit se intenzivněji do rodinného života a maminkám dřívější návrat do práce.

15
Srpen
2019
Vláda slibuje podnikatelům do tří let méně byrokracie.

Vážení klienti, do tří let by mělo ubýt hlášení a statistik, které podnikatelské subjekty musí vyplňovat. Zjednodušit se má i legislativa, jež podnikání upravuje.

8
Srpen
2019
Ministerstvo financí připravuje novou úpravu stravenek.

Vážení klienti a obchodní partneři, Ministerstvo financí pracuje na novele zákona o daních z příjmů, která podnikatelům i zaměstnancům mj. umožní používat daňové zvýhodnění na stravování novým a jednodušším způsobem.

Zobrazit další články